NE DARBE NE DİKTA; YAŞASIN BAĞIMSIZ, DEMOKRATİK, LAİK TÜRKİYE!
[ 75. YIL SELATİN TÜNELİ / AYDIN - İZMİR OTOYOLU ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

ANA SAYFA   İLETİŞİM   WEBMAIL ERİŞİMİ   SİTE HARİTASI   ARAMA   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

25 KASIM 2017, CUMARTESİ   

17

75. YIL SELATİN TÜNELİ / AYDIN - İZMİR OTOYOLU

Güncellenme Zamanı: 26.06.2012 11:45:02

Selatin Tüneli, Yeni Avusturya Tünel Açma Metodunun başarılı bir uygulamasıdır. Bu uygulamada, tünel yapımında zemin açıldıktan sonraki geometrinin stabilitesi, açılan kısmın etrafındaki zeminin harekete geçmesini ve gevşemesini önleyerek zeminin kendi malzemesi ile kemerlenerek sağlanmaktadır. 75. Yıl Selatin Tüneli ülkemizin ilk ve en uzun 2x3 şeritli modern otoyol tüneli olması açısından başarılı, işletmesiyle de anıtsal bir mühendislik eseri olarak hizmet vermektedir.

Yer:

Aydın-İzmir Otoyolu Belevi Mevkii

Tarih:

1 Nisan 1990-20 Nisan 2000

İşveren:

Bayındırlık ve İskân Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü

Statik Tasarım:

De Leuw Cather-Kutlutaş Mühendislik Ortak Girişimi

Mimari Tasarım:

Yapım:

Kutlutaş - Dillingham Ortak Girişimi

Müşavir:

EMG Erer-Mayreder-Geoconsult Ortak Girişimi

Bedel:

121 Milyon ABD Doları
 

Dosyalar

SELATİN TÜNELİ (127 KB) (04.11.2011 14:36:17)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Sayfayı Yazdır