NE DARBE NE DİKTA; YAŞASIN BAĞIMSIZ, DEMOKRATİK, LAİK TÜRKİYE!
[ ANKARA METROSU ] TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası

ANA SAYFA   İLETİŞİM   WEBMAIL ERİŞİMİ   SİTE HARİTASI   ARAMA   BELGE KONTROL   ÜYE GİRİŞİ

İMO ANA SAYFA
Üye İşlemleri Referans Belgesi Tescilli İşyerleri Kongre Sempozyum Çalıştay Programı GENÇ-İMO Sıkça Sorulan Sorular

20 KASIM 2017, PAZARTESİ   

39

ANKARA METROSU

Güncellenme Zamanı: 26.06.2012 11:45:30

Türkiye`nin ilk metrosu olan Ankara Metrosu inşaatında, Tünel Delme Makinesi ve Yukardan Aşağı İnşaat teknolojileri ilk kez uygulanmıştır. Ankara Metrosu, 14.66 km uzunluğunda tam otomatik, çift hatlı bir güzergâhta çalışan ağır raylı sistemdir. Proje kapsamında 12 adet istasyon ile bir adet depo ve atölye alanı yer almaktadır. Güzergâh, güneydoğu-kuzeybatı istikametinde uzanarak Batıkent ile şehir merkezini (Kızılay) birbirine bağlamaktadır.

Yer:

Ankara

Tarih:

18 Aralık 1992-28 Aralık 1997

İşveren:

Ankara Büyükşehir Belediyesi

Statik Tasarım:

Mimari Tasarım:

Yapım:

UTDC Konsorsiyumu, Gama- Güriş Adi Ortaklığı

Müşavir:

Louis Berger Int. Inc. ABD, Yapı Teknik Ltd.Şti., Teksan Temel A.Ş., SIAL Yer Bilimleri

Bedel:

660 Milyon ABD Doları
 

Dosyalar

ANKARA METROSU (127 KB) (04.11.2011 14:37:58)

PDF uzantılı Makale dosyalarını veya diğer Ek Dosyaları okuyabilmeniz için
Acrobat® Reader®'ın bilgisayarınızda yüklü olması gerekmektedir.
Acrobat® Reader® yüklemek için

Sayfayı Yazdır